Výlet z hory Loser na salaš Blaa Alm (videoTIP)

20. 10. 2016

Pojďte s námi na krásný dvouhodinový výlet z hory Loser dolů do údolí k salaši Blaa Alm. Tip na tento výlet jsme dostali od zdejších přátel, kteří nás na naší cestě nakonec i doprovázeli. Zveme tedy i vás na krásné výhledy na okolní vrcholky hor a ledovec Dachstein. Užijete si klid v alpském lese a na konci cesty se zastavíme v restauraci Blaa Alm, kde si nenecháme ujít skvělou štýrskou kuchyni.

Sraz u restaurace Loser Hütte

Dnešní výlet začíná u Loser Hütte, což je ze dvou restaurací, které se na Loseru nacházejí, ta níže položená. Z terasy této restaurace je nádherný výhled na jezero Altaussee, takže když se hned na začátku cesty budete zde chtít zastavit na něco dobrého, určitě to ničemu vadit nebude. :)

Ale zpátky na trasu. Obejděte restauraci a vydejte se po lyžařské cestě směrem dolů. Během chvíle dojdete k malým horským chalupám. Projděte okolo nich a pokračujte po cestě. Během tohoto úseku vás bude provázet výhled na ledovec Dachstein.

Vzhůru dolů! :-)

Pokračujte po cestě, až dojdete k turistické ceduli, která vás svede ze široké cesty na lesní stezku. Tato část trasy již vede strmě dolů lesem. V poslední části tohoto úseku se dostanete zpět na zpevněnou cestu, hned po pár metrech vás ale turistická cedule svede zase na další lesní stezku.

Od této odbočky se před vámi po přibližně 15 minutách chůze otevře louka s dřevěnými domečky a přímo před vámi vás budou vítat slunečníky restaurace Blaa Alm. Vydejte se směrem k dřevníku, který stojí hned před restaurací a obejděte ho zprava. Jsou tam pro vás připraveny veliké špalky, které slouží ke snadnému překročení ohradníku pro krávy.

Jezero Altaussee

Od restaurace Blaa Alm ke spodní stanici lanovky Loser-Jet 1

Po dvou hodinách cesty vám určitě vyhládne, tak se v restauraci Blaa Alm zastavte na místní speciality nebo třeba na dobře vychlazené pivo. Pokud budete sedět venku na terase, určitě se zajděte podívat také dovnitř. Dominantou celé restaurace jsou totiž nádherná kamna umístěná uprostřed místnosti.

Pro děti jsou u restaurace připraveny různé prolézačky a skákací atrakce. Mimo to můžete v nedaleké oplocené ohrádce pozdravit také zdejší sviště.

Až si odpočinete, vydejte se po cestě doprava (restauraci budete mít za zády). Pokračujte po asfaltové silnici, až dojdete k potoku, který budete mít po vaší pravé straně. Z tohoto místa se vydejte proti proudu vody po cestě do kopce. Nepřecházejte přes dřevěný most a ani nepokračujte dál po asfaltové cestě! Žádné obavy, úsek cesty vedoucí proti proudu potoka směrem do kopce je jen krátký :) Po pár metrech již dojdete k ceduli, která vás navede na parkoviště dolní stanice lanovky na Loser. Odtud už půjdete jen po loukách, projdete také kouskem lesa a dojdete k apartmánovým domům Hagan Lodge, které se nacházejí u spodní stanice lanovky vedoucí na Loser.

Pokud míříte do městečka Altaussee, pokračujte po cestě dál okolo apartmánových domů přes sjezdovku dále do údolí.

POZOR: Tento výlet je složitější na dopravu, protože se již nevracíte zpět na začátek cesty. V roce 2025 by měla být již zprovozněna kabinová lanovka, která Vás vvyveze od spodní stanice až na nástupní místo.

TIP: Jestli se vám dvouhodinový výlet zdá krátký, nechte se vyvézt až na horní parkoviště hory Loser a spojte tento výlet s okruhem k tzv. oknu hory Loser „Loserfenster“. Popis výletu najdete zde.

A teď už vám jen popřejeme krásné výletování a také dobrou chuť. :)